Hold For Alle niveauer

Vi bestræber os på at lave træningen så alle får noget ud af det – uanset niveau. Det er dog op til den enkelte at vurdere når grænsen er nået. Hvis du er i tvivl om hvilket hold der passer til dig så kontakt en af vores erfarne instruktører.

Cross øvede

Humøret er højt ligesom aktivitets niveauet. Der er 5 forskellig instruktører tilknyttet holdet med hver sin træningsform. Så det er sjældent den samme form for træning. Nogle mere til cardio for andre er vægttræning i højsædet. Men garanti for sved på panden er der altid.

Vi løber, hopper, løfter vægte, smider med dæk, kaster med bolde, sjipper og meget mere.  Der er aldrig to træninger, som er ens.

Det er fantastisk træning, der tager hensyn til den enkelte – prøv det!

Cross-træning foregår udendørs ÅRET rundt. 

 

 

TRX træning

TRX er et genialt træningssystem, der kan tilpasses
den enkelte – selvom man træner på et hold. Uanset niveau er der garanti for
styrke og cardio, idet du bruger din egen kropsvægt.

Cross intro

Holdet er for dig, som er helt grøn , og som gerne vil i gang. 

Der trænes ud fra samme principper som på holdet for cross øvede. Her er blot tale om et lettere niveau. Der er mere tid til justering af teknik. Efter nogle gange på dette hold – kan man sagtens deltage på holdet for cross øvede. 

60 +

Alle som er fyldt 60 år kan deltage. Man skal blot være medlem af
motionen.

Der trænes med bolde, vægte og elastikker.
Det er styrketræning, powertræning og
konditionstræning. m.m.

 

 

 

Stolegymnastik

Alle som er fyldt 60 år kan deltage. Man skal blot være medlem af
motionen.

 

 

Junior Cross

Holdet starter op efter påske. Mere info følger. 

Mobilitetstræning

Vi arbejder med at udvikle evnen til at bruge hele det menneskelige apparat i samlet enhed. En tilstand, hvor bevidstheden samarbejder med nervesystemet, der igen stimulerer musklerne og blodcirkulationen. Vi arbejder med åndedrættet, for at bevidstgøre kroppen om dens begrænsning/ muligheder og der igennem bliver vi i stand til at arbejde med dem. Vi  starter med en grundig gennemgang af muskler og led, kombineret med centrering og koordinering af krop og åndedræt. Øvelserne vil blive gentaget igen og igen, herved opnår hver deltager centrering og koordinering af den fysiske krops livsenergi. Alle øvelser fremmer og styrker kroppens bevægeapparat og skal samtidig betragtes som opvarmning til systemets sammentrækkende og udvidende øvelser. Under forløbet indgår også åndedrætsøvelser, koordination, reaktionsøvelser og fokusering. Anden del består af smidigheds og massageøvelser (tryk akupressur), hvor du vil lære, at påvirke dine begrænsninger ved indføling omkring muskelstræk og sammentrækning. Træningen vil medføre en ægte smidighed og yndefuld krop, som giver kroppens indre organer en rytmisk balance/ styrke til at frigøre affaldsstoffer. Hvem Træningen anbefales til personer med en rimelig motorisk bevægelighed, der gerne vil opnår fysisk styrke og harmoni samtidig og som er indstillet på at træne målrettet for at forebygge fysiske og psykiske dårligdomme før de bliver alvorlige.

 

 

 

Cirkeltræning

En dejlig kombination af styrke og cardio. Et supplement til vores fremragende cross træning hvor vi nu træner indendørs uden de tunge vægte. 

 

 

Kom og prøv om det er noget for dig

 

Det koster ikke ekstra at dyrke holdtræning hos os – dermed er der  rig mulighed for at finde ud af om holdtræning er noget for dig.